NEUROMARKETING - Možemo li prevariti vlastiti mozak ?


U knjižnici i čitaonici Medijateka Francuskog instituta a Zagrebu,  u sklopu 10. Tjedna mozga u ponedjeljak, 14. ožujka 2011. održano je predavanje pod naslovom: Neuroekonomija – Možemo li prevariti vlastiti mozak? Predavanje su održale dr. Ivana Pogledić s Hrvatskog instituta za istraživanje mozga i prof.dr.sc. Đurđana Ozretić Došen s Katedre za marketing Ekonomskog fakulteta - Zagreb. 

Posvećeno interdisciplinarnoj i izazovnoj temi, predavanje je obuhvatilo medicinski i ekonomski (konkretnije marketinški) pogled na područje od rastućeg interesa u znanstvenoj zajednici te poslovnoj praksi najrazvijenijih svjetskih gospodarstava.

Dr. Pogledić je govorila o strukturi ljudskog mozga, s posebnim osvrtom na dijelove mozga zadužene za funkcije i odlučivanje (pamćenje, mišljenje, govor, socijalne i emotivne interakcije, nagradu, strah). Opisala je medicinske metode koje se danas primjenjuju u istraživanjima živog ljudskog mozga, a omogućuju da se uz prikaz moždane strukture prati i moždana aktivnost te se posebice osvrnula na tehnološki najnapredniju, funkcionalnu magnetsku rezonanciju (fMRI).

Prof. dr. sc. Đ. Ozretić Došen ukazala je na razloge interdisciplinarnosti neuroznanosti ekonomije i pojasnila značenje pojmova: neuroekonomija potrošača i neuromarketing. Navela je argumente u korist primjene neuroznanstvenih metoda u akademskim istraživanjima i marketinškoj praksi te opisala rezultate dosadašnjih istraživanja u područjima: izgradnje marke u svijesti potrošača, oglašavanja, dizajna proizvoda i ambalaže, percepcije cijene i rizika od strane potrošača, povjerenja potrošača i dr. Istaknula je kritike upućene neuromarketingu te upozorila na zakonska etička i financijska ograničenja s kojima se njegova primjena suočava. 

Prof.dr.sc. Đurđana Ozretić Došen